7 potravin, které vám pomohou otěhotnět

Zde jsou potraviny, které byste měli jíst, abyste zvýšili vaše šance na otěhotnění.

Víte, že existuje mnoho pravidel o tom, co můžete a nemůžete jíst, jakmile otěhotíte , ale co s tím, když se snažíte? Mohou některé potraviny zlepšit schopnost otěhotnění? Rozhodně. Zde je sedm potravin ,které zvyšují plodnost a můžete je přidat do své stravy, plus jedno jídlo, kterému se musíte vyhnout.

Fazole

Ano,ano ,je to kouzelná zelenina(luštěnina),ale také potravou podporující plodnost. Vědci na Harvardské škole sledovali téměř 19 000 žen, kteřé se aktivně snažili otěhotnět a zjistili, že neplodnost byla o 39 procent pravděpodobnější u žen s nejvyšším příjmem živočišných bílkovin(špatné). Ženy, které konzumovaly mnoho rostlinných bílkovin, však měly podstatně menší pravděpodobnost, že budou mít problémy s otěhotněním. Udělejte si salát s fazolemi, nebo slavné mexické chilli con carne.Nemáte ráda fazole?Tofu, eidam a ořechy jsou také jako dobrý  zdroj rostlinných bílkovin.

Zmrzlina

Hurá! Čtete to správně, a my ani nehovoříme o výrobcích s nízkým obsahem tuku ani ovocných zmrlinách. Studie zjistila, že jedna nebo dvě denní dávky plnotučného mléka nebo plnotučných mléčných výrobků (zmrzlina!) Chrání proti ovulační neplodnosti. Mléko  s nízkým obsahem tuku překvapivě dělají opak, říká Jorge E. Chavarro, MD, šéfredaktor výživy a epidemiologie na Harvardské škole veřejného zdraví a autora dieta a plodnosti . Odborníci neví, proč, i když Dr. Chavarro předpokládá, že odstranění tuku z mléka mění jeho rovnováhu pohlavních hormonů, což zase brání ovulaci. Dr. Chavarro navrhuje nahrazení jednoho mléčného výrobku s nízkým obsahem tuku za den s plnotučným mlékem. (A nezapomeňte nahradit další kalorie jinde ve vaší stravě.)

Listová zelenina

Špenát, rukola, brokolice a další tmavá listová zelenina má vysoký obsah folátů, vitamin B, které ukázalo několik studií, a tím můžete zlepšit ovulaci. Ujistěte se, že sdílíte salát se svým mužem; Muži, kteří dostávají vyšší dávky folátů ,mají zdravější spermie, což pravděpodobně snižuje riziko potratu nebo genetických problémů u dítěte. Výzkumníci zdravotnické školy v Kalifornské univerzitě v Berkeley prozkoumali 97 nekuřáckých mužů, kteří v minulosti neměli problémy s plodností, a zjistili, že muži, kteří měli nejvyšší přísun vitamínů, měli skoro o 20 procent nižší počet abnormálních spermií !

Dýňová semínka(železo a zinek)

Má vysoký podíl železa a zinku, Jedna studie zjistila, že ženy, které pravidelně užívaly železo v doplňku stravy, byly o 40 procent méně pravděpodobné, že budou mít problémy s otěhotněním než těmi, kteří nebrali železo. Zinek doplníme nejlépe užíváním dýňového oleje. Doporučuji ho užívat ráno a odpoledne po jedné lžičce. Aby se zinek do organismu dobře vstřebal, potřebuje k tomu vitamin A. Ten v ideálním množství obsahuje rakytník řešetlákový, koupíme ho například ve formě šťávy. Doporučuji ho užívat v poledne a večer po jedné čajové lžičce. Doplníme tak i vitamin C, E a další stopové prvky.

Celozrný chléb

Složité sacharidy trvají déle než rafinované, aby se strávily, což pomáhá udržet hladinu cukru v krvi (a hladiny inzulínu) stabilní. Co to má co dělat s otěhotněním ? Zvýšená hladina inzulínu může narušit reprodukční hormony. Nizozemská studie, která se zaměřila na 165 párů, které se pokoušely otěhotnět zjistila, že když mají ženy vysokou hladinu krevního cukru, během šestiměsíční studie bylo jen z poloviny pravděpodobně otěhotnění. Když se snažíte otěhotnět, vždy si zvolte tmavý chléb za světlý, hnědou rýži za bílou atd.Je vhodné vynechat mouku s lepkem. Jezte komlexní sacharidy a dostatek vlákniny, kvůli vyprazdňování.

Olivový olej

Olivový olej je mononenasycený tuk, který pomáhá zvyšovat citlivost na inzulín a snižuje zánět v celém těle (zánět zasahuje do ovulace, po oplodnění do vývoje embrya). Použijte do salátů(extra panenský) spolu s některým balsamikovým octem nebo použijte k vaření, namísto másla.

Ryby-losos a jiné

Tato ryba je bohatá na omega-3 mastné kyseliny, které mohou pomoci regulovat reprodukční hormony a zvyšovat průtok krve do reprodukčních orgánů. Losos má také nižší obsah rtuti než jiné tučné ryby. Podívejte se na lososové filety nebo potkovy a to mražené nebo chlazené  pozn.volný lov z oceánu je nejlepší. Poznámka: držte se dál od žraloka, mečouna, makrely varuje agentura pro ochranu životního prostředí, pokud se snažíte otěhotnět .

Vyhněte se trans-tukům(co nejíst)

Trans-tuky, které se nacházejí v mnoha pečených výrobcích, zpracovaných potravinách, smažených pokrmech atd., Jsou jedinou potravinou, kterou je třeba dbát na to, když se snažíte otěhotnět . Tyto tuky snižují schopnost těla reagovat na inzulín, což z vás činí náchylnější k nepravidelné ovulaci.

Kolem povolených a zakázaných potravin, kterým byste se měla během těhotenství vyvarovat, panuje hodně falešných mýtů. Přesto skutečně existují potraviny a jídla, na která si musíte dát velký pozor.